Sunday, September 18, 2011

Sejarah yang diputar belit Umno



Saban tahun rakyat dimomokkan Umno lah pejuang kemerdekaan negara. Tiada lain kecuali Umno semata-mata berjuang untuk kemerdekaan. Tapi jika dihayati betul-betul dan kajian secara terperinci buku sejarah PMR dan buku ilmiah yang lainnya,terbukti Umno hanyalah pengampu dan pegawai British semata-mata. umno hanyalah ciptaan British untuk kepentingan British. Pemimpin tertinggi Umno ketika itu mendapat pendidikan langsung dari British dan diserapkan dalam pentadbiran yang dikelolakan British.


Jadi tidak hairanlah jika Umno yang ditubuhkan oleh Tunku Abdul Rahman diiktiraf British. Manakala pejuang kemerdekaan yang lain seperti Dr Burhanudin Al Helmi, Syamsiah Fakeh, Ustaz Abu Bakar Baqir dilabelkan sebagai pendokong komunis, penderhaka dan lain-lain. Hizbul Muslimin, API, PKMM, AWAS semuanya diharamkan oleh British kecuali Umno! 


Muhasabah lah seketika. Tatkala ramai para ulama dan pejuang gugur mempertahankan tanah melayu dari dijajah, Umno melakukan kerjasama dengan British kononnya rundingan damai untuk mencapai kemerdekaan tanpa pertumpahan darah. Perlukah rundingan damai atau izin dari British untuk kemerdekaan ? British masuk ke rumah kita tanpa diundang, tapi kita pula yang minta izin dari mereka untuk tinggal di rumah sendiri. Itulah yang cuba dilakukan Umno. Pejuang tumpah darah semata-mata mempertahankan tanah melayu, Umno dengan mudah melutut kepada British dan mendapat habuan pangkat dari British. Lalu meneruskan dasar British di Tanah Melayu setelah 'merdeka'.

Muhasabahlah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails