Tuesday, September 20, 2011

Najib mansuhkan ISA..kemenangan PR dan rakyat

Bersempena Hari Malaysia yang lalu pada 16 September 2011, Dato' Seri Najib dah umumkan bahawasanya Akta Drakonian ISA akan dimansuhkan..ini membuktikan kuasa rakyat semakin kehadapan. Ini merupakan satu lagi kejayaan Pakatan Rakyat dalam isu memansuhkan Akta ISA ini. Kuasa rakyat bangkit pada 2 tahun lepas dalam Demonstrasi Mansuhkan ISA di KL, akhirnya kemenangan beralih kepada rakyat hari ini. Najib kini akur pada tuntutan rakyat.

Jika dahulu ramai pemimpin BN menyokong Akta Drakonian ini dan bermatian-matian pertahankan ISA, kini terpaksa menjilat dan memuji tindakan Najib mansuhkan ISA semata-mata membodek dan jadi kaki pak turut dalam BN.

Yang pasti tindakan terdesak Najib memansuhkan ISA adalah kerana cuba menaikkan rating popular nya sebelum PRU 13 hujung tahun ini.

Apa kata Pak Menteri Bodek dalam BN?

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata perubahan yang dilakukan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak itu merupakan satu anjakan baru dalam pentadbiran perundangan negara serta memberi peluang kepada rakyat mendapat hak asasi manusia yang lebih besar. 

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata reformasi yang dilakukan oleh Perdana Menteri perlu diterima dengan hati terbuka oleh semua pihak tanpa melihat ia dari perspektif politik yang sempit. 

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin yang mahu pemansuhan ISA itu diterima secara ikhlas dan tidak dibayangi prasangka buruk oleh rakyat kerana setiap pembaharuan yang dilakukan kerajaan telah dibuat kajian dengan teliti.


Yang pasti dari dulu PR membantah ISA dan sering dibangkitkan dalam Parlimen kerana menzalimi rakyat. BN tetap mempertahankan ISA kerana menjaga kuasa politik mereka dan kononnya atas keselamatan negara. Kini mereka yang dulu menyembah Akta ISA terpaksa menggunakan dalih lain untuk menyutujui cadangan Bos mereka.

PR sentiasa terkehadapan dalam menjuarai isu rakyat..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails