Monday, September 26, 2011

Jahanam Utusan Malaysia hina Islam!



Nauzubillah..inilah akibatnya bila sistem sekular disembah oleh pemerintah. Segala bentuk penghinaan kepada Islam makin menjadi-jadi. Utusan Malaysia (lidah rasmi UMNO) kini semakin biadap dan semakin lantang menghina Islam dan mempersendakan hukum Allah.

Apa yang cuba Utusan/ UMNO cuba sampaikan melalui kartun ni?
1. Hudud ketinggalan zaman dan tidak sesuai dilaksanakan --- digambarkan melalui lukisan pemain piring hitam, lagu-lagu klasik.
2. Mempermainkan Hudud --- digambarkan melalui tulisan Hu..Hu..HUD..HUD..HUUDDU..DUDU. 

Apakah mereka ini tak takut dengan azab Allah dengan mempersendakan hukum Allah? Penjelasan demi penjelasan telah diberikan tentang Hudud,tapi segelintar orang Islam masih membutakan mata, memekakkan telinga.

Ya Allah, berikanlah hidayah Mu kepada mereka yang masih terkapai-kapai menjari jalan redhaMu. Lindungilah kami dari azabMu ya Allah sekiranya azabMu turun di muka bumi Malaysia ini lantaran penghinaan mereka kepadaMu Ya Allah!

HUDUD DITURUNKAN UNTUK KESEJAHTERAAN UMAT MANUSIA. BUKAN UNTUK MENGHUKUM SEMATA-MATA TAPI BERMATLAMAT MENCEGAH. HUDUD UNTUK MELINDUNGI ORANG ISLAM DAN ORANG BUKAN ISLAM DARI KEZALIMAN.


HUKUM ALLAH TIDAK PERLU DIPERTIKAI. NABI MUHAMMAD SEMASA MELAKSANAKAN HUDUD, TIDAK PERLU GUNAKAN KAEDAH 'REALITI' UNTUK MELAKSANAKAN HUDUD. KETIKA ITU MASYARAKAT MAJMUK; QURAISH, YAHUDI ETC. PELAKSANAAN HUDUD TERUS DILAKSANAKAN AKHIRNYA SEMUANYA MENERIMA KEADILAN ISLAM .


APAKAH MAJMUKNYA MASYARAKAT MALAYSIA TAK SAMA DENGAN MAJMUKNYA MASYARAKAT ARAB ZAMAN NABI?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails