Tuesday, April 20, 2010

Yahoo adalah Tuhan Yahudi?

Cuma sekadar kebetulan atau memang merupakan propaganda dan strategi yahudi?inilah yang menjadi persoalan bila didedahkan Yahoo adalah merupakan nama tuhan bagi yahudi. Boleh dikatakan perkataan Yahoo ini meniti dibibir setiap orang setiap hari. Begitulah cara yahudi merosakkan pemikiran manusia yang beriman. Pada hari ini, perkataan Yahoo ini sudah sebati dalam jiwa dan lidah manusia diserata dunia.

Bagaimana Yahoo ni boleh wujud sebagai tuhan Yahudi?Mengapa bukan Google ataupun Google Chrome? Jika kembali pada sejarah, bangsa Yahudi merupakan anak keturunan Nabi Yaakub. Pada asalnya bangsa Yahudi merupakan bangsa yang beriman pada Allah dan dikurniakan Kitab Taurat melalui Nabi Musa sebagai petunjuk. Tapi disebabkan sifat semulajadi bangsa Yahudi ni yang terlalu ego,sombong,taksub kepada bangsa sendiri dan perosak, mereka sanggup memutar belitkan kalam Allah di dalam Taurat. Jika dilihat didalam Taurat ataupun Old Testament (Perjanjian Lama) yang telah diputarbelitkan, banyak ayat2 yang menceritakan bahawasanya nabi2 adalah teruk seperti berzina dan pengganas manakala digambarkan Allah ini menyerupai sifat manusia.

Firman Allah:
'Antara orang Yahudi itu suka mendengar berita palsu. Mereka suka mendengar perkataan golongan lain (pendeta2 Yahudi) yang tidak pernah datang menemuimu. Mereka mengubah perkataan2 dalam kitab Taurat itu dari tempat asalnya'
-Surah Al Maidah:41-

Dalam masa yang sama mereka telah memperkenalkan nama baru bagi tuhan mereka iaitu tuhan Yahoo. Yahoo bermaksud keganasan. Mereka memberikan nilai negatif kepada tuhan mereka. Itulah kepercayaan yang mereka pegang semenjak dahulu hingga kini.

Namun istilah tuhan Yahoo tak pernah wujud dalam terjemahan Perjanjian Lama edisi Indonesia. Tetapi penggunaan nama Yahoo ini hanya wujud dalam terjemahan Perjanjian Lama yang ditulis dalam bahasa arab. Jadi tafsiran mengenia maksud tuhan Yahoo ini boleh ditemui tercatat pada ishah (lebih kurang seperti surah) edisi arab.


Hakikatnya, Yahudi tidak lagi beriman kepada Allah yang Maha Esa. Tuhan mereka adalah tuhan Yahoo yang bersifat kekurangan seperti manusia.

Begitu banyak kepincangan bangsa Yahudi jika boleh didedahkan.Walaupun pelbagai kepincangan dan keburukan bangsa Yahudi didedahkan, tetapi masih ada pihak yang sanggup menjadikan Yahudi sebagai 'sahabat baik' dalam kehidupan dan pentadbiran negara amnya.

Mungkinkah pemimpin negara kita buta akan sejarah bahawasanya bangsa Yahudi tidak pernah jujur dalam kerjasama dengan bangsa lain (kerana ketaksuban bangsa sendiri) dan tidak pernah akur dengan perjanjian walaupun setelah 1001 perjanjian dimeterai? Inilah sifat bangsa Yahudi yang dimurkai Allah dahulu kini dan selamanya!

Negara benar2 berada dalam gelombang yang membimbangkan sekiranya isu APCO tidak diselesaikan dengan segera. Seolah2 Malaysia dibawah telunjuk Yahudi. Kita perlu mendesak kerajaan menamatkan kontrak syarikat perunding perhubungan media, Apco Worldwide yang didakwa terbabit dengan ciptaan gagasan 1Malaysia yang menyerupai gagasan One Israel. Manakala Airsoft Malaysia pula merupakan sebuah syarikat yang mempunyai kaitan dengan Israel mempunyai akses ke atas sistem keselamatan Malaysia menerusi projek sistem komputer dengan Polis Diraja Malaysia. Jika ini terjadi, keselamatan Malaysia sebenarnya berada dalam poket Yahudi kerana segala maklumat penting negara telah sampai kepada mereka.


Reference: Yahudi Menurut Al-Quran, Hadis, Taurat dan Injil. Karangan Ustaz Wan Mohamad Ridzuan

NONE
-al firdausi-

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails